va? finns det trevliga människor?

Jag blir faktiskt chockad över att det faktiskt finns trevliga människor som jobbar för att hjälpa andra. Jag ringde till örebros kommun nyss och jag har aldrig fått ett sånt trevligt bemötande som jag fick av dom. vad är det här? Man är van atthär i stockholm (mer fakta än fördommar) så låter dom griniga och orkar inte hjälpa någon, dom är på sitt jobb för att få lön. punkt slut.

Stockholm style :

  • om man hälsar på någon på stan fast man inte känner den tror alla man är psykiskt störd
  • Alla kollar ned i marken och går fort (ååh vad det är jobbigt om någon skulle komma fram och prata)
  • Man sätter sig brevid någon på bussen fast bussen är helt tom, då hör man en suck och den besvärade personen tänker "vad fan det finns ju hundra andra lediga platser" så byter den oftast plats grinigt.
  • om någon behöver hjälp på stan med barnvagn eller liknande går alla förbi och låtsas inte se för det är ju så jobbigt att va snäll mot andra.
Är Stockholm bara fullt utav brats, arbetsnarkomaner, egoister och blonderade annorexi tjejer? Man köper större bröst som om man skulle gå och köpa bröd i affären. "ja det blir 9999 kr var det bra så? du får rabatt på läppförstoring om du vill ha en D kupa".

Kommentarer
Postat av: Martin Lindelöf

nerå! jag har fan blivit bra bemött i sthlm! elias hävdar att det är för att jag har norrländsk dialekt de är trevliga emot mig.



jag finns i sthlm hörru! :D jag hjälper alltid till! :)



det där med bussen är så typiskt dock.. .:D

2008-07-22 @ 20:07:28
URL: http://www.flaxmartin.com
Postat av: Junitjej

Vilken fin blogg du har!

2008-07-22 @ 20:28:40
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Mikaela

Du har helt rätt!

2008-07-22 @ 22:38:22
URL: http://mikaaelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0