örebro VS sthlm

Även om man redan vet från början att en person som lovar att ringa inte kommer ringa sen, så blir man sjukt arg och besviken som om det kom som en chock. Så är jag just nu och det suger.
Fast egentligen så bryr jag mig inte så jättemycket när jag tänker efter, eller?

Alla försöker prata in mig på att stanna i Sthlm och bo här osv.
"men duu, sök jobb här, det är mycket bättre här"
"här är några jobb annonser du kan söka soms kulle vara perfekt för dig.....men dom är i Sthlm!!"
"det skulle ju vara mycket bättre om du sökte lägenhet här"

allt det här tjatet om sthlm, varför liksom? jag har aldrig riktigt trivts här alls, jag passar inte in med allt snack om goose jackor, ballerina skor, blonderat hår och att springa och fnittra efter pojkar som har backslick och som skryter om att det ska få en ny mercedes av deras far när dom fyller år. vem fan bryr sig? inte jag i alla fall, möjligtvis min syster eftersom hon tycker jag är helt sjuk i huvudet som väljer örebro framför sthlm. "för örebro där är det bara bönder och knarkare".

som om det sitter sitter fina människor på plattan och dricker kaffe och röker fina cigg?
nja, snarare folk som sitter och dricker sprit och röker crack eller något. men det kanske är bättre än bönder som pratar med gnäll dialekt? vad vet jag!

Jag hade många planer och planeringar på mina utlandsresor och jobb osv. Jag har tackat nej till allt det där nu, tackat nej till dom mest bästa jobben ever i usa, england och tyskland för att jag känner innerst inne att jag hellre vill ligga ute på svenska landsbyggden i höet och kasta koskit på mina kamrater. det är livet det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0