fantasi, rullar vi runt bland mjuka kuddar

om sex timmar måste jag gå upp, ska nog inte sova. gör det på bussen istället.
Jag har sagt det här nog ett tusentals gånger men jag ogillar verkligen (lägg märke till att jag inte sa hata) när folk inte hör av sig som dom sagt, svarar när man ringer eller smsar. sen går det typ en vecka och DÅ passar det att skicka typ "hej vad gör du?" på sms när man kämpat som en dåre för att få kontakt med personen. suck.

Jag undrar om man någon gång kommer få veta sanningen med världen och universum? Det kan inte bara finnas våran jord som består utav liv och människor och samhällen osv. är vi ensamma i hela universum? Jag får lite panik när jag tänker så, vi är fast på en jord, helt ensamma mitt i ingenstans. Det sägs att det inte finns något mer än universum men ändå så säger dom att den utvidgas hela tiden. om något är så stort så det inte går mer kan den ju inte bli större? då måste ju någonting finnas utanför? det är som om vi lever i en glasbubbla, fast och kommer inte ut och vi kommer aldrig få reda på det heller.

Ni vet det där spelet the sims? vi kanske är spelet. allting kanske är redan förutspått vad vi gör och kommer att göra. det måste finnas ett annat universum någonstans utanför vårat, med en värld med människor som lever kanske några miljoner föra oss i framtiden, för dom är vi typ på stenåldern. Dom kanske vet om att vi finns. Jag vill så gärna veta, jag vill teleporteras till den andra världen. jag vill ut från det här dockskåpet. jag känner mig instängd fast jag är utomhus, FÖR vi är instängda i universum, veti nte riktigt hur jag ska förklara, men eftersom det måste finnas något utanför vårat universum så är vi ju instängda för vi kommer aldrig ut till det.

man känner mer och mer att man är en liten the sims gubbe efter FRA lagen kom till också, man har ingenting privat längre. snart är det väl en lag som kommer att man måste ha kameror i varje rum i sitt hus så regeringen och polisen och alla kan se vad man gör också. ungefär som i Thruman filmen (fast jag vet han lever i en tv serie) MEN våran värld idag ser ju exakt ut som den filmen men skillnaden är att vi inte kommer få reda på ett skit. det gör mig väldrigt frustrerad.

När denna jord sprängs och allting är försvunnet och det skapas nytt igen, kommer dom människorna aldrig få reda på allt vi gjort, allt detta som finns nu eller något. allting är bara borta och allting börjar om igen.

jag hoppas jag är odödlig så jag kan få lite svar..

Kommentarer
Postat av: Martin Lindelöf

du tänker då en hel del hahah:D jag har haft exakt samma tankar redan.

2008-07-23 @ 00:49:47
URL: http://www.flaxmartin.com
Postat av: Darkwalker [helgon]

intressant du är^^ -tycker om dina blogginlägg. Låter som en tjej som är nere på jorden :]

2008-08-12 @ 05:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0